Svea Direkt Åseda/Solna 23 november, 2020/av anna.lindberg@absbs.seWelcome to your Svea Direkt Åseda/Solna Namn Hur gammal måste man vara för att öppna konto?18201621Hur kan kunden legitimera sig vid öppnande av konto? Markera ett eller flera alternativ BankID Skicka in ID-kopia Via telefon Via lånenumretVad innebär insättningsgarantin?Staten ersätter upp till 900 000 kronor per personnummerStaten ersätter upp till 950 000 kronor per personnummerSvea ersätter upp till 850 000 kronor per personnummerSvea ersätter upp till 950 000 kronor per personnummerHur ändrar man föranmält konto? Markera ett eller flera alternativ Via blankett Skicka in kontobevis med bankstämpel Skicka in kontoutdrag med namn och ID-kopia Via telefon med BankIDHur avslutar man ett konto? Markera ett eller flera alternativ Blankett Via mejl Avslutsbegäran och ID-kopia via brev Via Mina sidorDödsbodelägare ringer, vad gör vi? Markera ett eller flera alternativ Fråga när kunden avled och mejlar handläggarna Ber dödsbodelägaren mejla in bouppteckning Informerar att dödsbodelägaren behöva skicka in avslutsbegäran då bouppteckningen är klar Informerar att saldobesked skickas till dödsboets folkbokföringsadress Mejlar handläggarna dödsbodelägarens konto för utbetalningHur många sparkonton kan man ha?Obegränsat3 aktiva1Hur många kapitalkonton kan man ha?Obegränsat3 aktiva1Vad ligger våran räntesats på? Markera ett eller flera alternativ 0,75% 1,05 % Alltid 0,3 % över riksbanken 0,85 % 0,85% 1,15%Hur lång är bindningstiden på kapitalkonto?9 Månader6 Månader3 Månader12 MånaderKan man bryta bindningstiden på kapital konto? Markera ett eller flera alternativ Ja, det kostar 0,3% av uttagetbelopp Nej Ja, det kostar lägst 300 kronor Ja, det kostar 0,75% av uttagetbeloppHur gör man insättning på kapitalkonto? Markera ett eller flera alternativ Via Mina sidor Man ringer kundtjänst Genom blankett vid öppnande Överföring via sin bankVad innebär kundkännedom/kompletterande kundkännedom?Kunden behöver fylla i uppgifter om sig självKunden måste godkänna att vi tar en kreditupplysningVi måste veta varifrån pengarna vi hanterar kommer ifrånNär har kunden ett uttag på sitt förvalda konto?Senast 16:30 samma dagSenast 17:30 vardagen efterSenast 16:30 vardagen efterSenast 17:30 samma dagVad för olika lån hanterar vi? Markera ett eller fler alternativ Svea Lånet Enkla lånet Creddex Samla Bolån Svårt att få lån Samla dina lånNär kan man söka Svårt att få lån efter att man har fått en betalningsanmärkning?3 månader2 år12 månader6 månader3 årHur fort kan man göra en ny låneansökan? (t.ex. nytt lån, höjning)12 månader2 år3 månader4-6 månader3 årHur hanterar vi bolån? Markera ett eller flera alternativ Koppla alla till bolånehandläggarna Besvarar dom som vanligt Kopplar vid lösen Hanterar dom på egenhand efter förmågaVilka valmöjligheter finns för amorteringsfritt ? Markera ett eller flera alternativ 3 månader 9 månader 12 månader 6 månaderHur kan kunden få information om låneskydd? Markera ett eller flera alternativ Vi kan mejla Kunden ringer kundtjänst Via hemsidan Kunden ringer försäkringsgivarenVad gör vi när kunden vill lösa sitt lån? markera ett eller flera alternativ Mejla handläggarna Räknar fram lösenbelopp 3 bankdagar fram Frågar var pengarna kommer ifrån samt noterar i Bowie Tar bort månadens avi Ber kunden att skicka in underlag på var pengarna kommer ifrånVad krävs för att få avier? Markera ett eller flera alternativ Man ringer kundtjänsten och legitimerar sig Man måste göra det skriftligen och det kostar 40 kronor Man måste göra det skriftligen och det kostar 18 kronor Man mejlar in en begäran och det kostar 40 kronorHur hanterar vi andra banker som vill lösa ett lån åt en kund? (ej bolån)Man ringer handläggarenVi lämnar ingen informationVi begär fullmaktVi begär att personen legitimerar sigFinns det undantag där kunden inte behöver legitimera sig? Markera ett eller flera alternativ Vid uttag Kunden måste alltid legitimera sig Vid generella frågor Bara vid frågor om kundens låneansökan Vid ett avslagHur ska vi hantera Svea Direkt mejlen? Markera ett eller flera alternativ För att skicka blanketter Vi kontrollerar att kundens mejl kommit fram Vi hanterar den inte alls Vi markerar mejlen olästa efter vi kontrollerat domHur hanterar vi ett ärende då kunden hävdar bedrägeri?Meddelar att vi stoppar lånet och mejlar handläggarnaMeddelar att kund ska inkomma med polisanmälan samt den blankett vi skickar ut och mejlar handläggarnaMeddelar att kunden måste stoppa lånet själv via Mina sidorKan man spara åt en annan person?Som vårdnadshavare till omyndiga barnJa, om personen skickar godkännande och ID-kopiaNej, sparandet är personligtKan en befintlig kund höja sitt lån?Ja, man behöver göra en ny låneansökan och ange det gamla lånenumretNej, det går inteNej, Måste göra en ny ansökan och lösa det befintliga lånetJa, via Mina sidorHur gör vi när kunden önskar ett kontoutdrag? Markera ett eller flera alternativ Hänvisa kunden till Mina sidor Vi skickar inte ut kontoutdrag Vi mejlar handläggarna Informerar att det endast skickas ut vid årsskiftetTime is Up! /wp-content/uploads/2017/01/absbs-footer.png 0 0 anna.lindberg@absbs.se /wp-content/uploads/2017/01/absbs-footer.png anna.lindberg@absbs.se2020-11-23 10:34:502020-11-23 10:34:50Svea Direkt Åseda/Solna